piątek, 24 listopada 2017

SZKOLENIE dla RODZICÓW - PROFILAKTYKA SAMOBÓJSTW i ZACHOWAŃ AUTODESTRUKCYJNYCH DZIECI i MŁODZIEŻY

Wczoraj spotkałam się z rodzicami młodzieży w jednej z chojnickich szkół.
Przeprowadziłam szkolenie nt. Profilaktyki samobójstw i zachowań autodestrukcyjnych dzieci i młodzieży.
W czasie spotkania przekazałam informacje związane ze skalą zjawiska samobójstw na świecie i w Polsce wśród dorosłych i dzieci. Rozmawialiśmy też o depresji, tempie życia, wirtualnym świecie i innych czynnikach ryzyka, które mogą negatywnie wpływać na młodzież.
Szukaliśmy przyczyn, dla których dzieci się okaleczają czy podejmują próby samobójcze.
Prześledziliśmy również sygnały ostrzegawcze wysyłane przez dzieci przed samobójstwem.
Wskazałam rodzicom miejsca, gdzie można uzyskać pomoc i wsparcie.
Nie zabrakło informacji o mitach na temat samobójstwa, które są zakorzenione w świadomości społecznej i przynoszą wiele szkody. Podobnie jak tabu, które towarzyszy tej problematyce.
Podczas wczorajszego spotkania z całą pewnością to tabu przełamywaliśmy.
Dziękuję wszystkim rodzicom za obecność!
A dyrekcji szkoły i pani pedagog za zaproszenie.

ps. zapraszam też na mój blog: nie widzisz bo nie patrzysz
(ms.)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz