niedziela, 4 czerwca 2017

Praca z głosem - podziękowania, wrażenia, refleksje

W tym miejscu serdecznie dziękujemy dr J o a n n i e  Z a u s z e, wykładowczyni na UKSW w Warszawie i nauczycielce głosu, za przyjazd do Chojnic, przeprowadzenie warsztatów pracy z głosem w II Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Andersa i przekazanie całości swojego honorarium na rzecz Fundacji Zarzewie.




Sama brałam udział w warsztatach. To było dla mnie niezwykłe wydarzenie: dotknęło czegoś bardzo głębokiego i ważnego we mnie. Sądzę, że nie byłoby to możliwe, gdyby nie zaangażowanie wszystkich uczestników. Dlatego również Wam, uczestnikom, bardzo serdecznie dziękuję.

I jeszcze kilka słów o tym, co mnie to wydarzenie przyniosło.

Przyniosło mi ono wiedzę o tym, jaką wagę ma świadomość własnego głosu dla budowania relacji z innymi i tym samym dla własnego rozwoju: dla tego, czy chcę budować te relacje i siebie na spokoju i radości, czy na frustracji. Okazuje się, że także w tej płaszczyźnie, jak w wielu innych,  j a k o  o s o b y  m a m y  w y b ó r. 
Chodzi najpierw o to, żeby sobie tę możliwość wyboru uzmysłowić - trudno to zrobić inaczej niż przez doświadczenie. Następnie chodzi o to, by w nawykowe zachowania wprowadzić moment zatrzymania i refleksji nad tym, co w danej chwili jest dla mnie i dla innych ważne. Ta wiedza i to zatrzymanie zaś pozwolą nam mocniej zintegrować siebie: tak abyśmy to my sami (nie zaś nawyki, które nam ktoś mniej lub bardziej świadomie wpoił) decydowali o tym, co dla nas jest ważne, i mieli siłę to urzeczywistniać.

W rozmowie po warsztatach z Asią Zauchą zgodziłyśmy się, że te warsztaty wpisują się doskonale w naszą formułę działania na rzecz  o t w a r t e g o  i  z i n t e g r o- w a n e g o  społeczeństwa, którego uczestnicy mogą się swobodnie rozwijać.
(ed)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz